Terug

Forum logoGeweld

Welkom op het forum voor slachtoffers, betrokkenen en getuigen van geweld. Deel hier je verhaal met lotgenoten of stel een vraag.
Iedereen kan meelezen op het forum. Om zelf een onderwerp te starten of een reactie te plaatsen moet je je registreren. Je kunt dan (anoniem) deelnemen aan het forum.

Mijn broertje is een gevaar voor de samenleving...en voor mij

Geplaatst: 2 december 2017 om 14:09, door: Herdertje, bekeken: 55 keer | Categorie: 

Ik heb een broertje dat een enorm hekel aan me heeft, om welke reden dan ook. 15 Jaar geleden heeft hij me het ziekenhuis in geslagen, hiervoor is hij ook gestraft. Jarenlang is het rustig geweest. Tussendoor wel iedereen laten weten dat hij mij haat en z'n vader ook, omdat mn vader het altijd voor mij opneemt. Z'n ex haat ie ook, want die gebruikt alles tegen hem. Verleden week hadden we een feest van onze ouders en mijn oudste broer vond dat onze jongste broertje er ook bij hoorde te zijn. Hij zou zich echt gedeist houden. Inderdaad op de dag zelf ging het prima. Maar daarna begon de ellende...hij wilde geld van lenen, en ik gaf het niet. (Hij staat onder bewind). Ik werd voor van alles uitgemaakt dat lelijk is. Ik ben ziek in mijn hoofd en slecht voor iedereen om me heen. Vanmorgen hoorde ik van mijn broer en ouders dat hij heeft gezegd dat zodra één van mijn ouders overlijdt hij mij ook direct kapot schiet. Dit schijnt hij verleden week al te hebben gezegd. Ik heb ze gevraagd waarom ze dit niet eerder hebben gezegd tegen me, maar er werd aangeven dat hij niet goed bij zijn hoofd is. Het probleem is, dat hoe vaker je tegen hem zegt dat ie gek bij z'n hoofd is, hoe kwader hij wordt ! Niet handig van ze.....ik heb mijn broertje een sms gestuurd en hem erop aangesproken. Waarom hij vindt dat ie moet wachten tot één van onze ouders is overleden....dat ik niet bang voor m ben ! Dat was misschoen ook niet zo handig. Want ik kreeg terug dat hij me zal laten voelen en zien wie hij is. Dat ik maar beter wel bang kan zijn, en nog even moet genieten van mijn dag. Ik zal me laten voelen waarom hij me niet mag, we zullen elkaar snel zien blablabla. Probleem is, dat hij echt ziek is in zijn hoofd en niet bij welke gevolgen ook stilstaat. En tja, het gaat wel over mijn leven...en daar geeft hij niks om. Hij wil mij dood zien, z'n ex dood zien en het liefste z'n vader ook nog. Hij zuigt net zolang bij m'n vader tot hij reageert en maakt er dan een ruzie van.  In de hoop dat hij weer een hartaanval krijgt. Ik heb een afspraak voor aangifte dinsdag...maar er kan weinig gedaan worden. Hij is zo  ziek en onvoorspelbaar / onberekenbaar dat het eigenlijk een gevaar is. Alleen is er zo weinig te beginnen tegen zulke personen. Ze denken dat de hele wereld bang voor ze is en deinsen nergens voor terug. Hoe kan je zo iemand stoppen voordat er echt ongelukken gebeuren? 

Dit bericht vind ik ongepast

X

Mijn broertje is een gevaar voor de samenleving...en voor mij