Denk mee met het verbeteren van de dienstverlening
Als je slachtoffer bent geworden van een misdrijf of verkeersongeval, of iemand uit je omgeving is slachtoffer geworden, dan komt er veel op je af. Als ervaringsdeskundige of naaste weet je wat er dan nodig is. Wellicht ben je tegen dingen aangelopen, vind je het leuk om anderen verder te helpen of heb je goede ideeën. Die horen wij graag. In onze klankbordgroep kun je dit soort dingen kwijt.
Aanmelden klankbordgroep
Als je mee wilt denken, kun je je hier aanmelden en aangeven op welke manier je dat graag wilt doen. Bijvoorbeeld anoniem online, in een bijeenkomst (focusgroep), of juist liever in een 1-op-1 gesprek.
Jouw bijdrage
Er zijn meerdere manieren om bij te dragen. Je kunt deelnemen aan een focusgroep, online input geven, of via een 1-op-1 interview. De gesprekken kunnen gaan over jouw ervaringen, over het testen van een nieuw product, of feedback op specifieke diensten. Het is dus niet altijd nodig om je verhaal te delen als je dat niet wilt. Binnen het aanmeldformulier geef je aan op welke manier je mee wilt denken en waar we je voor mogen benaderen.
Meld je aan voor de klankbordgroep
Wat is een klankbordgroep?
Een klankbordgroep is een groep van mensen bij wie ideeën getoetst kunnen worden of die hun mening of feedback geven over een specifiek onderwerp.
Met deze klankbordgroep willen we met ervaringsdeskundigen op verschillende manieren verder denken over wat er nodig is voor slachtoffers en hun omgeving.
Voor wie is de klankbordgroep?
De klankbordgroep is bedoeld voor:
- slachtoffers van een misdrijf, verkeersongeval of ramp;
- nabestaanden van een dodelijk misdrijf of ongeval;
- achterblijvers van vermissing;
- getuigen, betrokkenen en naasten van de bovenstaande groepen.
Je hoeft niet door Slachtofferhulp Nederland te zijn geholpen om mee te denken.
Wat we willen weten
Momenteel kijken we naar mogelijkheden om de omgeving van slachtoffers handvatten te bieden als hun naaste of cliënt iets overkomt. De omgeving kan de buurman, familie of de sportclub zijn, maar ook een huisarts of advocaat die door de gebeurtenis in beeld is gekomen. We willen de omgeving helpen om iemand te helpen.
Onze vragen:
Aan slachtoffers:
- Wie heeft jou geholpen? Wat hielp goed, wat hielp minder goed?
Aan naasten of betrokkenen:
- Hoe heb je de hulp ervaren? Wie hielp er? Wat hielp er goed? Wat heb je gemist?
Privacy
Jouw privacy vinden we erg belangrijk. Wij slaan zo min mogelijk gegevens op en delen gegevens met niemand. Om contact met je op te nemen vragen we om een e-mailadres of telefoonnummer. Als je alleen online wilt meedenken kan dit volledig anoniem. Hiervoor moet je wel een beveiligd account aanmaken met je e-mailadres. Zie verder onze privacyverklaring.
Uitdagingen
Een gids van A tot Z
Door de jaren heen is Slachtofferhulp Nederland gegroeid. We bereiken steeds meer slachtoffers met een breed aanbod van informatie, advies en ondersteuning. Toch bereiken we nog niet iedereen die dat nodig heeft en er recht op heeft. Bovendien vinden we met onze cliënten dat onze dienstverlening nog completer en effectiever kan zijn. Daarvoor gaan we onze expertise en onze middelen de komende jaren heel gericht inzetten.
Om dat voor elkaar te krijgen is onderzoek nodig en gaan we in gesprek met slachtoffers, professionals en organisatie om samen nieuwe en verbeterde dienstverlening mogelijk te maken om zo nog beter aan te sluiten bij de behoeften van slachtoffers en hun omgeving.
Zie voor meer informatie ons Meerjarenplan 2018-2021
Waar staan we nu?
7,7
is het gemiddelde rapportcijfer dat slachtoffers geven voor onze dienstverlening
300.000
slachtoffers per jaar bereiken ons ongeveer
90%
van de slachtoffers komt nog niet in beeld