Wij gebruiken cookies en andere technieken om uw ervaring op onze websites te verbeteren en om advertenties te tonen. Als u doorklikt gaat u akkoord met het plaatsen van de cookies en het gebruik van cookietechnieken.

Privacy | Cookieverklaring

Communicatieadviseur online

De afdeling Bedrijfsvoering

Onder de afdeling Bedrijfsvoering vallen de afdelingen P&O, Informatievoorziening, Communicatie, Facilitaire Zaken en de Slachtofferhulp Academie. Een manager Bedrijfsvoering stuurt de verschillende stafafdelingen aan.

Wat ga je doen

Als Communicatieadviseur online ga je aan de slag op de afdeling Communicatie en Marketing. Deze afdeling verzorgt communicatie in de breedste zin binnen de gehele organisatie en is verantwoordelijk voor het profileren van het merk in de Nederlandse samenleving.

De functie van Communicatieadviseur online richt zich op het ontwikkelen, implementeren en evalueren van communicatiebeleid, inclusief de daarbij horende processen, activiteiten en middelen. Je vertaalt beleidsvoornemens naar de concrete werkpraktijk en adviseert en ondersteunt collega’s vanuit het vakgebied van online communicatie. Dit betreft onder andere advies, ondersteuning en realisatie over de inhoud en toepassingsmogelijkheden van online communicatie, communicatie aspecten bij online dienstverlening en de toepassing van nieuwe technieken.

Je werkt nauw samen met de Functioneel beheerder en de andere collega’s binnen de afdeling Communicatie.

Werkzaamheden

  • Je bent verantwoordelijk voor de online communicatie van de organisatie.
  • Je benadert proactief collega’s in de hele organisatie, coördineert en realiseert de aanlevering van nieuwe of gewijzigde content voor de verschillende internet- en intranetsites en beoordeelt deze op kwaliteit en bruikbaarheid.
  • Je verzorgt proactief en op verzoek nieuwe content op de websites en social media en redigeert bestaande teksten of laat deze redigeren en bewaakt de kwaliteit van de uitvoering hiervan. Je zorgt ervoor dat de content aansluit bij de diverse doelgroepen van de organisatie.
  • Je adviseert over en levert bijdrage aan de verbetering van de gebruiksvriendelijkheid van de sites.
  • Je draagt zorg voor SEO-proof content.
  • Je signaleert mogelijkheden voor en draagt bij aan (door)ontwikkeling van de online kanalen.
  • Je coördineert en realiseert corporate webcare en stemt richtlijnen af met de webcare Dienstverlening.
  • Je bent (mede)verantwoordelijk voor het opzetten en coördineren van de werkzaamheden voor crisispagina(‘s) en -berichten gericht op een calamiteit met een maatschappelijke impact waarbij de organisatie haar diensten verleent. •Je vindt  borgen van het online platform erg belangrijk.
  • Daarnaast ben je (mede)verantwoordelijk voor het ontwikkelen, hanteren en bewaken van de stijlgids en tone of voice.

Wat neem je mee

  • HBO werk- en denkniveau met een afgeronde opleiding in de richting communicatie of marketing.
  • Kennis van en vaardigheden in het vakgebied van online communicatie en je bent goed op de hoogte van trends en ontwikkelingen hierin.
  • Kennis van en inzicht in maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
  • Kennis van social media.
  • Diepgaande kennis van online communicatiekanalen en het online effectief communiceren in aansluiting op de diverse doelgroepen van de organisatie.
  • Kennis van content cyclus (planning, ontwikkeling, beheer, distributie, evaluatie, behoud).
  • Kennis van het gebruik van CMS.
  • Analytisch vermogen voor en proactief in het vertalen van ontwikkelingen in concrete beleidsvoorstellen, plannen en projecten.
  • Enthousiasmerend en overtuigingskracht bij het implementeren van beleidsontwikkelingen binnen de organisatie vanuit het eigen expertisegebied.
  • Een goede mondelinge, schriftelijke en didactische uitdrukkingsvaardigheid voor het vervaardigen en verdedigen van (beleids)adviezen en voor in- en externe communicatie uitingen.
  • Sociale vaardigheden.
  • Stressbestendig, flexibel en kunnen improviseren bij ad hoc gebeurtenissen.
  • Bij calamiteiten ook buiten kantoortijden beschikbaar.
  • Gesprekspartner voor verschillende niveaus binnen de organisatie.
  • Realisatiekracht: in dynamische, complexe context tot effectieve output komen.

Competenties

  • Klant- en mensgericht
  • Kwaliteitsgericht
  • Resultaatgericht
  • Plannen en organiseren
  • Visie op het online vakgebied
  • Omgevingsbewustzijn
  • Overtuigingskracht
  • Samenwerker
  • Netwerker
  • Je durft content op te halen

Wat bieden wij

Wij bieden een uitdagende en afwisselende baan bij een maatschappelijke organisatie. De functie kent veel verantwoordelijkheid en biedt veel ruimte voor eigen initiatief. Het salaris bedraagt, afhankelijk van ervaring, minimaal € 2.652,- en maximaal € 3.910,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (36 uur). De CAO Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening is van toepassing. Wij kennen een eindejaarsuitkering. De aanstelling is in eerste instantie voor de periode van een jaar.

Interesse?

Wacht dan niet langer en stuur je CV en motivatie (gericht aan Yvonne Matze Senior Consultant, USG) per mail naar Yvonne.Matze@usgmarcomsales.nl. Voor meer informatie over de functie en procedure kun je telefonisch contact opnemen met Yvonne Matze op 06-10940423.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.