Wij gebruiken cookies en andere technieken om uw ervaring op onze websites te verbeteren en om advertenties te tonen. Als u doorklikt gaat u akkoord met het plaatsen van de cookies en het gebruik van cookietechnieken.

Privacy | Cookieverklaring

Teamleider Juridische Dienstverlening Midden West Brabant en Zeeland

Wil je graag werken bij een maatschappelijke organisatie met betrokken collega’s en beheers je verschillende leiderschapsstijlen? Kan je op inspirerende wijze leiding geven en bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling van anderen? Ben jij een resultaatverantwoordelijke leiding gevende? Heb jij een duidelijke visie op professionalisering van medewerkers en teams? En gaat netwerken je van nature makkelijk af? Lees dan vooral verder!

Ontwikkeling dienstverlening

De wereld om ons heen verandert continu. Als organisatie sluit Slachtofferhulp Nederland aan en verandert zij mee. Met het programma Slachtofferhulp Nederland 2.0 ontwikkelt zij nieuwe online diensten en communicatiekanalen om meer slachtoffers te helpen op een manier die bij hen past. Zodat zij op eigen initiatief, beter en makkelijker contact met hen op kunnen nemen. Zij werkt aan het (door)ontwikkelen van communicatiekanalen zoals e-mail en chat. Ook maakt ze zelfhulptools, bijvoorbeeld een tool om schade inzichtelijk te maken en een tool die inzicht geeft in de mogelijkheden die iemand heeft in het strafproces. Op het online platform komen steeds meer functionaliteiten waarmee zij slachtoffers online beter verder wil helpen. Het programma heeft een looptijd van 3 jaar (2015-2018).

De transformatie

Deze transformatie vindt plaats op vier onderdelen:

  • Huisvesting: terugbrengen van het aantal locaties in het land;
  • Leidinggeven en aansturen: terugbrengen van het aantal leidinggevenden en een verzwaring van posities op tactisch en strategisch niveau;
  • Expertise: het goed beleggen van kennis binnen de organisatie o.a. door invoering van een nieuw cliëntsysteem, alsmede beleggen van kennis en innovatie binnen de organisatie;
  • Dienstverlening: van nieuwe online diensten en communicatiekanalen om meer slachtoffers te bereiken op een manier die bij hen past.

Juridische Dienstverlening

Na een misdrijf krijgen slachtoffers en nabestaanden te maken met verschillende instanties, schaderegelingen, juridische procedures en emoties. Binnen de divisie Juridische Dienstverlening informeren we slachtoffers van een misdrijf over het strafproces en ondersteunen we hen bij het uitvoeren van hun slachtofferrechten. Daarnaast vindt  er beleidsontwikkeling op tactisch en operationeel niveau plaats. In de keten werken we nauw samen met de Politie, het Openbaar Ministerie, de Reclassering en de Raad voor de Kinderbescherming bij het aanpakken van de veelvoorkomende criminaliteit (ZSM). 

Wat ga je doen?

Het domein van de juridische dienstverlening is volop in beweging. Slachtofferhulp Nederland fungeert ten behoeve van het slachtoffer als schakel tussen de diverse ketenpartners.

Naast de bestaande juridische dienstverlening gericht op het begeleiden van slachtoffers in het strafproces nemen wij als ketenpartner deel aan de ZSM-werkwijze, waarbij het proces van beoordelen, straffen en uitvoeren in elkaar is geschoven. Binnen ZSM zijn wij dé instantie om actief de belangen en situatie van het slachtoffer voor het voetlicht te brengen bij ketenpartners, in het kader van het vooronderzoek van de Officier van Justitie.

Als teamleider maak je deel uit van de Juridische Dienstverlening en geef je in een werkgebied leiding aan één of meerdere teams bestaande uit gemiddeld 25 (onbetaalde en betaalde) medewerkers. De teamleider ressorteert hiërarchisch onder de Regiomanager. Je geeft op een inspirerende wijze leiding aan medewerkers en ondersteunt hen in hun persoonlijke ontwikkeling. In deze functie coördineer je, zorg je voor de planning van de werkzaamheden en ben je voor je eigen team en als team van teamleiders in het organisatieonderdeel gezamenlijk verantwoordelijk voor de afgesproken productie en kwaliteit.

Als teamleider ben je verantwoordelijk voor:

  • Een adequate kwalitatieve en kwantitatieve inzet van de medewerkers in het werkgebied;
  • De levering van managementinformatie en analyses;
  • Het behalen van de afgesproken resultaten;
  • Het creëren van een werkklimaat waar leren, verbinden en samenwerken vanzelfsprekend is;
  • Het in voorkomende gevallen afhandelen van klachten van cliënten over de begeleiding of hulpverlening;
  • De ontwikkeling, realisatie en implementatie van beleid. - onderhouden van netwerkcontacten.

Jij

  • Hebt een afgeronde hbo-opleiding Recht of SJD;
  • Hebt ervaring in een leidinggevende functie en beschikt over coachende vaardigheden;
  • Hebt inzicht en kan sturen op teamontwikkeling en zelf organiserend vermogen van teams;
  • Hebt affiniteit met het werken met vrijwilligers;
  • Beschikt over persoonlijk leiderschap en bent proactief en ondernemend;
  • Bent besluitvaardig en resultaatgericht;
  • Hebt uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden;
  • Bent organisatiesensitief en een goede netwerker;
  • Bent flexibel inzetbaar in de regio Zuidwest.

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende en afwisselende baan bij een maatschappelijke organisatie. Samen en gedreven kenmerken de informele cultuur die binnen de organisatie heerst. Medewerkers herkennen zich in onze kernwaarden: deskundig, betrouwbaar en daadkrachtig. De functie kent veel verantwoordelijkheid en biedt veel ruimte voor eigen initiatief. Het salaris bedraagt, afhankelijk van ervaring, minimaal € 2705,- en maximaal € 3863,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (36 uur). De CAO Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening is van toepassing. Wij kennen een eindejaarsuitkering binnen een individueel keuzebudget. De vervanging wegens ziekte vind in beginsel plaats voor 6 maanden.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure. Een antecedenten-/veiligheidsonderzoek maakt deel uit van de procedure, evenals  het overleggen van een VOG.

Interesse?

Wacht dan niet langer en stuur je cv en motivatie uiterlijk 17 augustus 2018 via onze sollicitatiepagina. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Moniek Peters, teamleider JD op 06-31912426. Naar verwachting zullen de gesprekken plaatsvinden in week 34.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.