Werken bij Slachtofferhulp Nederland

Het is voor het eerst dat we een grootschalige wervingscampagne starten. En dat is hard nodig. Het aantrekken van vrijwilligers en betaalde collega’s blijkt namelijk steeds moeilijker. Tegelijkertijd zijn het deze collega’s die het mogelijk maken om jaarlijks meer dan 450.000 Nederlandse slachtoffers te ondersteunen.

De nieuwe campagne, ontwikkeld door Kaliber Interactive, moet mensen enthousiasmeren voor het (vrijwilligers)werk bij Slachtofferhulp Nederland en eventuele twijfels wegnemen.

Onbekendheid

Uit onderzoek blijkt dat een grote groep mensen niets afweet van de werkmogelijkheden bij Slachtofferhulp Nederland. En dat terwijl we 750 vrijwilligers en 650 betaalde collega’s in dienst hebben, en er voor praktisch elke werkachtergrond wel een passende baan aan te wijzen is. Naast deze onbekendheid staat nog een obstakel in de weg van een mogelijke sollicitatie. De doelgroep diskwalificeert zichzelf op voorhand voor het (vrijwilligers)werk bij de organisatie. Ze denken dat ze niet de juiste papieren hebben en dat het werk emotioneel te belastend is. 

Met simpelweg luisteren maak je al grote impact

Jacqueline Hissink (hoofd HRM Slachtofferhulp Nederland): “Ik snap de twijfel over geschiktheid. Zeker als je ons wel eens in het nieuws ziet bij zware delicten. Toch is in al onze functies één aangeboren eigenschap het allerbelangrijkst: dat je aandacht hebt voor anderen. In ons werk maak je met simpelweg luisteren al grote impact. Met de rest helpen wij je vooruit; wij zorgen dat je de juiste training en begeleiding krijgt. Daarnaast zijn de meeste hulpvragen minder heftig dan de excessen die in het nieuws voorbij komen. Ons werk, dat echt iets betekent voor een ander, is dus voor meer mensen weggelegd dan vaak wordt gedacht.”

De kracht van aandacht

Hugo van de Hoef (Creative Director Kaliber Interactive): “Slachtofferhulp Nederland kent de kracht van aandacht. Het is een vaardigheid die je bij ons om kunt zetten in waardevol werk. In de campagne vraagt een fictief slachtoffer om die aandacht. We laten vervolgens zien wat je daarmee kunt betekenen in het leven van een slachtoffer. Daarnaast nemen drie medewerkersverhalen twijfels weg over bekwaamheid en de belasting van het werk. Zo maken we de doelgroep in de campagne bewust van de betekenis en de bereikbaarheid van dit nobele werk.”

De campagne start vanaf 7 juli en is te zien via YouTube, META, LinkedIn, display advertenties en SEA.

Slachtofferhulp.nl gebruikt functionele en analytische cookies. Deze cookies maken het gebruik van onze website mogelijk en helpen ons om de website te verbeteren. Met jouw toestemming plaatsen we ook cookies van derden. Met deze cookies kun je onze YouTube-video's zien. Door op "Accepteren" te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van deze cookies. Lees de cookieverklaring voor meer informatie.

Privacy | Cookieverklaring | Cookie instellingen

Slachtofferhulp.nl gebruikt functionele en analytische cookies. Deze cookies maken het gebruik van onze website mogelijk en helpen ons om de website te verbeteren. Met jouw toestemming plaatsen we ook cookies van derden. Met deze cookies kun je onze YouTube-video's zien. Door op "Accepteren" te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van deze cookies. Lees de cookieverklaring voor meer informatie.

Privacy | Cookieverklaring | Cookie instellingen