Incident op het werk
Het kan in elke organisatie gebeuren: grensoverschrijdend gedrag, een overval, diefstal of een ander vervelend incident waarvan medewerkers slachtoffer worden. Hoe zorgt u als leidinggevende of eigenaar voor goede nazorg? En hoe voorkomt u (herhaald) slachtofferschap? Bekijk hoe wij u hierbij kunnen ondersteunen.
Stappenplan nazorg bedrijfsoverval
Na een bedrijfsoverval komt er veel op u af als eigenaar of leidinggevende. Medewerkers moeten goed opgevangen worden en er moeten praktische zaken geregeld worden. Dit stappenplan helpt u om de nazorg van slachtoffers in uw organisatie te regelen.
Doorverwijzen
In sommige situaties kunt u niet zelf verder helpen. Voor een goed herstel van het slachtoffer wilt u dan gericht kunnen doorverwijzen naar de juiste instantie. Dat kan Slachtofferhulp Nederland zijn of een van onze partners. Lees meer over hoe u een slachtoffer kunt doorverwijzen.
Grensoverschrijdend gedrag op het werk voorkomen
Welk risico loopt uw organisatie op grensoverschrijdend gedrag? En wat kunt u doen om de kans op vervelende incidenten te verkleinen? Doe de quickscan en ontdek binnen 5 minuten waar voor uw organisatie de aandachtspunten liggen.
Quickscan grensoverschrijdend gedrag
Beleid en protocollen over slachtofferschap
Het is verstandig om u als organisatie voor te bereiden op slachtofferschap met goed slachtofferbeleid. Heeft u een organisatievraagstuk op het gebied van slachtofferschap? Of wilt u het slachtofferperspectief scherper in beeld krijgen in bestaand beleid en protocollen? Bekijk hoe wij hierbij kunnen ondersteunen.
Training op maat voor organisaties en bedrijven
Als er iets voorvalt op het werk, dan is het belangrijk de juiste ondersteuning te bieden. Bereid u voor op zulke situaties door een in-company-training te volgen over communicatie met slachtoffers of ondersteuning van slachtoffers. We passen de inhoud van de training aan op uw specifieke wensen.
Overleggen met een deskundige
Wilt u overleggen over een specifieke situatie? Is er een incident geweest waarover u graag advies krijgt? Of wilt u weten hoe u beleid op slachtofferschap kunt opstellen? Bel met een van onze medewerkers via de Advieslijn voor professionals op 0900-0101 (optie 3 in het menu).
Bent u zelf slachtoffer?
Als professional kunt u zelf ook slachtoffer worden. Bekijk waar u in verschillende situaties voor ondersteuning terechtkunt.
Hulp na een ingrijpende gebeurtenis