Slachtofferhulp.nl gebruikt functionele en analytische cookies. Deze cookies maken het gebruik van onze website mogelijk en helpen ons om de website te verbeteren. Accepteer je dat we ook tracking cookies gebruiken? Met deze cookies kun je advertenties van ons zien. Lees de cookieverklaring voor meer informatie.

Privacy | Cookieverklaring | Cookie instelling

Een cliënt van mij is slachtoffer

Tijdens uw werk spreekt u veel mensen. Het is dan ook onvermijdelijk dat u weleens te maken krijgt met een slachtoffer. Hoe helpt u iemand dan verder? Het is allereerst belangrijk dat u de situatie erkent. En dat uw cliënt de rust en veiligheid voelt om te delen en om eventueel hulp te accepteren. Hieronder vindt u een aantal manieren om een slachtoffer zo goed mogelijk op weg te helpen, zodat iemand de regie over het leven weer terug kan krijgen.

Doorverwijzen

Overleggen met een deskundige

Wilt u overleggen over een specifieke situatie? Is er een incident geweest waarover u graag advies krijgt? Of wilt u weten hoe u beleid op slachtofferschap kunt opstellen? Bel met een van onze medewerkers via de Advieslijn voor professionals op 0900-0101 (optie 3 in het menu).