Wij gebruiken cookies. Functionele en analytische cookies maken het gebruik van onze website mogelijk en deze cookies helpen ons om de website te verbeteren. Accepteert u dat we ook tracking cookies gebruiken? Door middel van deze cookies kunt u gepersonaliseerde advertenties van ons zien. Lees eerst de cookieverklaring voor meer informatie over de tracking cookies.

Privacy | Cookieverklaring | Cookie instelling

Een cliënt van mij is slachtoffer

Tijdens uw werk spreekt u veel mensen. Het is dan ook onvermijdelijk dat u weleens te maken krijgt met een slachtoffer. Op dit soort momenten voelt u als professional de verantwoordelijkheid om iemand verder te helpen. Om dit te kunnen doen is het allereerst belangrijk dat u de situatie erkent. En uw cliënt de rust en veiligheid ervaart om zijn of haar verhaal te vertellen én om (eventueel) hulp te accepteren.

In sommige situaties kunt u het slachtoffer zelf ondersteunen, op andere momenten kunt u iemand beter doorverwijzen naar een andere instantie. Onderstaand vindt u een aantal handvatten om een slachtoffers zo goed mogelijk op weg te helpen, zodat zij de regie over hun leven weer terug kunnen krijgen.

Overleg met een expert

Doorverwijzen