Wij gebruiken cookies. Functionele en analytische cookies maken het gebruik van onze website mogelijk en deze cookies helpen ons om de website te verbeteren. Accepteert u dat we ook tracking cookies gebruiken? Door middel van deze cookies kunt u gepersonaliseerde advertenties van ons zien. Lees eerst de cookieverklaring voor meer informatie over de tracking cookies.

Privacy | Cookieverklaring | Cookie instelling

Een cliënt van mij is slachtoffer

Tijdens uw werk spreekt u veel mensen. Het is dan ook onvermijdelijk dat u weleens te maken krijgt met een slachtoffer. Hoe helpt u iemand dan verder? Het is allereerst belangrijk dat u de situatie erkent. En dat uw cliënt de rust en veiligheid voelt om te delen en om eventueel hulp te accepteren. Hieronder vindt u een aantal manieren om een slachtoffer zo goed mogelijk op weg te helpen, zodat iemand de regie over het leven weer terug kan krijgen.

Doorverwijzen

Overleggen met een deskundige

Wilt u overleggen over een specifieke situatie? Is er een incident geweest waarover u graag advies krijgt? Of wilt u weten hoe u beleid op slachtofferschap kunt opstellen? Bel met een van onze medewerkers via de Advieslijn voor professionals op 0900-0101 (optie 3 in het menu).