Wij gebruiken cookies. Functionele en analytische cookies maken het gebruik van onze website mogelijk en deze cookies helpen ons om de website te verbeteren. Accepteert u dat we ook tracking cookies gebruiken? Door middel van deze cookies kunt u gepersonaliseerde advertenties van ons zien. Lees eerst de cookieverklaring voor meer informatie over de tracking cookies.

Privacy | Cookieverklaring

Onze werkwijze

Hoe we u helpen en wat we voor u doen? Dat hangt af van wat er gebeurd is en wat u nodig heeft. Uitgangspunt: hulp op het moment dat u dat wilt, op een manier die bij u past. Zo kort als kan, zo lang als nodig is.

Persoonlijk contact met onze medewerkers

U kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen: per mail, chat, telefoon en social media. We doen ons best om uw vraag meteen te beantwoorden, zodat u snel weer verder kunt. Is er meer nodig om u zo goed mogelijk te helpen? Of wilt u liever een 1 op 1 gesprek? Dan maken we een afspraak met een van onze medewerkers. Bij u thuis of op een kantoor van Slachtofferhulp in uw regio.

Locaties en adressen van onze kantoren 

Een afspraak met onze specialisten 

Al onze medewerkers zijn getraind en hebben veel ervaring in het helpen van slachtoffers. Afhankelijk van uw vraag kijken we wie u het beste kan helpen. Sommige medewerkers zijn gespecialiseerd in hulp na een specifieke gebeurtenis, bijvoorbeeld seksueel misbruik, een verkeersongeval of vermissing. We hebben ook juridische experts die u kunnen informeren en bijstaan in het strafproces of helpen uw schade vergoed te krijgen. Slachtoffers van ernstige geweldsmisdrijven, ernstige seksuele misdrijven en nabestaanden van moord en doodslag krijgen intensieve begeleiding van een casemanager.

Hoe we u helpen

De hulp die wij bieden hangt af van wat er is gebeurd en wat u nodig heeft. Dit doen we altijd:

  • We helpen bij het maken van keuzes en het stellen van prioriteiten
    Wat moet eerst, wat kan later?
  • We verdelen de taken
    Welke taken kunt u prima zelf, wat doen we samen en waarvan is het nodig dat wij het doen? Dat helpt om grip te krijgen op de situatie. Wij helpen u bijvoorbeeld  om formulieren in te vullen en brieven te schrijven.
  • We houden in de gaten hoe het met u gaat
    We praten met u over wat er is gebeurd. We leggen uit hoe u uw stressklachten herkent, hoe u daarmee het beste kunt omgaan en wanneer er professionele hulp nodig is. Als het nodig is verwijzen we u door.

We helpen u zo lang als nodig is

Hoe vaak en hoe lang u contact heeft met een medewerker hangt af van uw situatie. Gaat het om praktische zaken zoals het invullen van formulieren of wilt u dat er iemand meegaat als u aangifte wilt doen? Dan kan het bij 1 contactmoment blijven. Komt er een strafzaak nadat u slachtoffer bent geworden van een misdrijf? Heeft u veel last van stressklachten? Moeten er veel dingen geregeld worden? Dan is er soms veel vaker en langer contact tussen u en de medewerker.

Wij bellen u na uw aangifte

Doet u bij de politie aangifte van een misdrijf of bent u gewond geraakt door een verkeersongeval? Dan geeft de politie uw gegevens aan ons door. Wij bellen u binnen 2 werkdagen om te vragen hoe het met u gaat. Tijdens dit gesprek krijgt u tips. Soms is dat genoeg en kunt u daarna meteen verder.

Bent u niet gebeld na aangifte van misdrijf of letsel door verkeersongeval?

Als u bij de politie aangifte doet van een misdrijf of u gewond bent geraakt door een verkeersongeval geeft de politie uw gegevens automatisch aan ons door. Wij nemen binnen 2 werkdagen telefonisch contact met u op.

Soms gebeurt het dat we u niet kunnen bereiken. Bent u niet gebeld? Neem dan zelf contact op met een van onze medewerkers.