Slachtofferhulp.nl gebruikt functionele en analytische cookies. Deze cookies maken het gebruik van onze website mogelijk en helpen ons om de website te verbeteren. Accepteer je dat we ook tracking cookies gebruiken? Met deze cookies kun je advertenties van ons zien. Lees de cookieverklaring voor meer informatie.

Privacy | Cookieverklaring | Cookie instellingen

Whitepaper: de marketingtechnieken achter het online platform

Whitepaper: de marketingtechnieken achter het online platform

Een goed werkend online platform bouwen is stap één. Minstens net zo belangrijk is hoe je met het compleet vernieuwde Slachtofferhulp.nl de juiste mensen bereikt. De lessen en ervaringen die Slachtofferhulp Nederland van nieuwe marketingtechnieken heeft geleerd, delen we graag met ketenpartners en andere stakeholders.

Carola Koper"In een omgeving waar 'marketing' eigenlijk not done was (dat deden commerciële partijen), moesten we inzetten op marketingtechnieken. Alles om de juiste cliëntgroepen te bereiken, hun online gedrag te bestuderen en van hun feedback te leren" zegt Carola Koper, programmamanager SHN 2.0.

In het whitepaper Digitaal Mensenwerk staat uitgebreid beschreven op welke wijze Slachtofferhulp Nederland te werk is gegaan.

Ervaringen van testgebruikers

Een website bouwen op basis van input en feedback van slachtoffers en nabestaanden. Dat was het uitgangspunt toen we van start gingen met Slachtofferhulp.nl. Daarom was het belangrijk al onze aannames over cliënten grondig te checken en voortdurend webpagina’s en online tools als zelfhulpmiddelen te testen.

Daar waren testgebruikers voor nodig. Deze testgebruikers moesten passen in de profielen van slachtoffers en nabestaanden die vooraf waren opgesteld. Om deze gebruikers op de site te krijgen, werden verschillende marketingtechnieken gebruikt. Zo is er veel geëxperimenteerd met gerichte online marketingcampagnes op social media om specifieke doelgroepen naar specifieke pagina's en online tools te leiden. Ook hiervan zijn voorbeelden te vinden in het whitepaper.