Slachtofferhulp.nl gebruikt functionele en analytische cookies. Deze cookies maken het gebruik van onze website mogelijk en helpen ons om de website te verbeteren. Accepteer je dat we ook tracking cookies gebruiken? Met deze cookies kun je advertenties van ons zien. Lees de cookieverklaring voor meer informatie.

Privacy | Cookieverklaring | Cookie instelling

Campagne Slachtofferhulp behoort tot de beste van 2022

Campagne Slachtofferhulp behoort tot de beste van 2022

De campagne van Slachtofferhulp Nederland behoort tot de beste campagnes van 2022. De redactie van Adformatie, een Nederlands vakblad en website over reclame, marketing, communicatie, zette de beste 22 campagnes van 2022 op een rij. Volgens het vakblad de ‘enige, geheel subjectieve, lijst die er echt toe doet’.

Adformatie schrijft over de campagne van Slachtofferhulp: Nogal in your face, deze campagne van Slachtofferhulp Nederland en bureau N=5. Met ‘Ondraaglijke sieraden’ geeft de organisatie een serieuze boodschap af aan slachtoffers van ‘shame sexting’: draag de schaamte niet met je mee en vraag om hulp. Binnen no time dragen ze namen als ‘Hoer van de stad’, ‘Gore slet’ of ‘Vies meisje’ met zich mee; beledigende termen die ze naar hun hoofd geslingerd krijgen als gevolg van online seksuele intimidatie. Deze ‘namen’ komen terug op kettingen die centraal staan in de campagne. 

Het onderwerp ‘shame sexting’ en onze campagne laat zien dat shaming niet is wie je bent. De campagne heeft veel aandacht gekregen van landelijke media zoals het NOS Journaal, Algemeen Dagblad bv., De Telegraaf, NPO Radio 1, en talloze andere radiozenders. Het leidde tot ongekend veel verkeer naar onze webpagina over shame sexting. 

Het blijft enorm belangrijk dat dit onderwerp besproken wordt, vooral onder jongeren, zodat zij de weg naar hulp weten te vinden.

Kijk voor meer informatie op onze site